بلاگ

برگزیده شدن رساله دکتر اصلان غلامی به عنوان رساله برتر سال

  • admin 

با افتخار اعلام می‌دارد که رساله دکتری جناب آقای دکتر اصلان غلامی با هدایت مشترک جناب آقای دکتر مجید زندی، استاد گرامی لابراتوار مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر با عنوان «بررسی تجربی و مدل‌سازی اثر گردوغبار بر عملکرد پنل‌های خورشیدی فتوولتاییک» از سوی انجمن مهندسان مکانیک ایران به‌عنوان رساله برگزیده سال ۱۴۰۰ برگزیده شده است.

مطالعه بیشتر »برگزیده شدن رساله دکتر اصلان غلامی به عنوان رساله برتر سال

برگزیده شدن پایان نامه مهندس محمد افکار به عنوان پایان نامه برتر سال

  • admin 

با افتخار اعلام می‌دارد که پایان‌نامه کارشناسی ارشد جناب آقای مهندس محمد افکار با هدایت سرکار خانم دکتر گوگ‌ساز، استاد گرامی لابراتوار مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر با عنوان «بررسی کنترل و پایداری در یک سیستم هیبریدی تجدیدپذیر» از سوی انجمن علمی الکترونیک قدرت ایران به‌عنوان پایان نامه برگزیده سال ۱۴۰۰ برگزیده شده است.

مطالعه بیشتر »برگزیده شدن پایان نامه مهندس محمد افکار به عنوان پایان نامه برتر سال

بازتاب خبر طرح توسعه محصول دانش بنیان ابرخازن لابراتوار در وب‌سایت خبری دولت

  • admin 
شرکت دانش‌بنیان مهندسی استا مستقر پارک علم و فناوری دانشگاه که در بستر لابراتوار مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیرفعالیت می‌کند محصول ابرخازن خود را در سال ۱۳۹۵ برای نخستین‌بار در کشور عرضه نمود. با گذشت حدود ۵ سال، در اسفند سال ۱۳۹۹ قراردادی بین دانشگاه شهید بهشتی (لابراتوار مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر) و شرکت مادرتخصصی ساتکاب مبنی بر فاز اول طرح توسعه محصول ابرخازن لابراتوار منعقد گردید. در فاز اول این طرح توسعه… مطالعه بیشتر »بازتاب خبر طرح توسعه محصول دانش بنیان ابرخازن لابراتوار در وب‌سایت خبری دولت

میزگرد مدیریت انرژی در اولین کنفرانس پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق و با نگاهی جدید به مقوله مدیریت انرژی

میزگرد مدیریت انرژی در اولین کنفرانس پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق و با نگاهی جدید به مقوله مدیریت انرژی با حضور آقای دکتر هاشم اورعی میرزمانی از دانشگاه شریف و رییس انجمن بادی، دکتر مجید زندی از دانشگاه شهید بهشتی و رییس لابراتوار مهندسی انرژی‌های تجدیذپدیر، دکتر مصطفی رجبی مشهدی معاون شرکت توانیر و سخنگوی وزارت نیرو، دکتر جورابیان از دانشگاه شهید چمران و به ریاست دکتر محسن صنیعی دبیر کنفرانس در بعدازظهر روز اول کنفرانس برگزار گردید.

اولین کنفرانس پژوهش‌های کاربردی در مهندسی برق در دانشگاه شهید چمران خوزستان، آغاز به کار کرد

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این همایش با افزایش مهلت ثبت‌نام و با محوریت برق الکترونیک و مخابرات دانشگاه شهید چمران اهواز، پذیرای جامعه علمی-پژوهشی خواهد بود، که شرکت کنندگان این رویداد می‌توانند مقاله‌های خود را به فارسی یا انگلیسی ارسال دارند.

هشتمین دوره‌ی کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران در ۲۴ و ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۹ در دانشگاه بیرجند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این همایش علمی پژوهشی: امروزه همراستا با رشد روزافزون و توسعه‌ی منابع انرژی‌ تجدیدپذیر و تولید پراکنده در سطح دنیا، در کشور ما نیز گام‌های قابل توجهی برای حرکت به سوی بهره‌گیری مؤثر از این منابع صورت گرفته است. در این راستا کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران به عنوان یک رویداد علمی تخصصی این حوزه، در دانشگاه بیرجند متولد و اولین دوره‌ی… مطالعه بیشتر »هشتمین دوره‌ی کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران در ۲۴ و ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۹۹ در دانشگاه بیرجند
پوستر

برگزاری هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران فرصت مغتنمی برای همه دست اندرکاران و علاقمندان به انرژی بادی کشور فراهم می آورد که ضمن پرداختن به اقدامات انجام شده، نقشه راهی عملی برای توسعه هر چه سریعتر این صنعت ترسیم گردد.

برگزاری بخش دوم نهمین کارگاه پژوهشی گروه مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر

بخش دوم این کارگاه با ریاست آقای دکتر مجید زندی و دبیری آقای دکتر سیدرضا شمشیر‌گران در روز چهارشنبه مورخ 12 آذرماه ۱۳۹۹ به صورت برخط و با تاکید بر پروپوزال‌نویسی به عنوان گام اول پایان‌نامه برگزار شد.

تعویض سنسور باکس نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک لابراتوار

بارش شدید تگرگ دراواخر زمستان ۱۳۹۸ در شهر تهران منجر به شکسته شدن صفحه روی سنسور باکس SMA شد که در نتیجه این اتفاق و نفوذ آب به داخل آن، این سنسور باکس از کار افتاد. پس از این اتفاق، با خرید نمونه جدید سنسور باکس SMA، کارشناسان لابراتوار مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر دانشگاه شهید بهشتی اقدام به تعویض نمونه آسیب دیده نمودند. از این پس، هم‌چون گذشته، با استفاده از… مطالعه بیشتر »تعویض سنسور باکس نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک لابراتوار

تنفس گیاهی

فرکانس‌های ژنتیکی در جمعیت متنوع گیاهی به تغییرات محیطی پاسخ می‌دهند، افزایش غلظت کربن‌دی‌اکسید‌ در جو یک تغییر محیطی است که بر عملکرد گیاه تاثیر‌گذار است، افزایش غلظت کربن‌دی‌اکسید‌ در محیط می‌تواند بر روندهای مختلف فیزیولوژیکی گیاهان تأثیر مثبت بگذارد. به طور خاص، افزایش غلظت CO2 می‌تواند منجر به افزایش سرعت فتوسنتز، سرعت رشد ریشه و شاخه‌ها و بازده استفاده از آب و هم‌چنین کاهش اثر مختلف استرس‌زا مانند خشک‌سالی، شور‌شدن خاک و تغذیه مواد‌معدنی شود. البته میزان افزایش غلظت محدود به بازه‌ خاصی با توجه به نوع و شرایط گیاه است.