مطالعه موردی: کشور آلمان- دانشگاه فنی مونیخ

گروه مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر دانشگاه شهید بهشتی در سلسله گزارش‌های «تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای آموزش و پژوهش مجازی در رشته‌های مهندسی» در تلاش است تا ساختار فعلی آموزش و پژوهش مجازی در کشور را تحت اثر همه‌گیری بیماری کرونا (کووید ۱۹) آسیب‌شناسی و تحلیل نماید. در این سلسله گزارش‌ها، پیشنهادهایی برای بهبود اثرگزاری آموزش و پژوهش مجازی با تمرکز بر حوزه مهندسی ارایه می‌شود.
در گزارش حاضر، اقدام‌ها و سیاست‌های کشور آلمان (با تمرکز بر دانشگاه فنی مونیخ) در مواجهه با تهدیدهای همه‌گیری بیماری کرونا در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاهی بررسی شده‌است. در نهایت باتوجه به شرایط حاکم بر فضای کنونی آموزش و پژوهش مجازی در کشور، پیشنهادهایی برای بهبود این شرایط ارایه شده‌است. شایسته است تا در این فرصت از آقای ابوالقاسم مسیبی نگارنده این گزارش و آقای محسن فرزان در همکاری خاص درتهیه آن و دیگر همکاران گروه مهندسی انرژیهای‌های تجدیدپذیر که در جلسه‌های متعدد به موشکافی موضوع می‌پردازند، تقدیر و تشکر نمایم.

دکترمجید زندی – بهار ۱۳۹۹

آخرین به‌روزرسانی